Artikelkraft - hur mycket behöver en sajt?

 

 
Kan man sökmotoroptimer så finns det närmast gränslöst med möjligheter att skapa framgång via Internet. Du kan genom topplaceringar i Googles sökresultat både marknadsföra egna produkter och även andras genom affiliate-marknadsföring. Det enda som krävs är lite tålamod och jävlar-anamma. Konkurrensen i sökresultaten är nämligen inte ett hundra meters-lopp utan snarare ett marathon. Det gäller att bygga upp ett nätverk av sajter som skapar en stark länkkraft som får pengasidorna att klättra i serpen. Hur bygger man då upp en stark länkkraft? Min ringa erfarenhet säger mig att det egentligen bara finns en väg som fungerar effektivt. Detta är via länkar i artiklar som ger länkarSö till ens olika sajter i nätverket. Så för mig handlar egentligen sökmotorsoptimering om en enda sak. Producera så mycket artiklar som möjligt och ge dem sedan lite extra kraft genom att lägag upp dem i Facebook, Twitter och liknande. Vid tidpunkten för denna artikel som är tänkt att ge kraft till en artikelkatalog som jag döpt till artikelkraft, så har en av mina sajter om föräldrapenning hoppat upp till plats 2 i serpen. Häftigt! Alltid lika härlig känsla när man klättrar. 
I vilket fall så är min målsättning att varje dag göra något som skapar mer länkkraft till mina sajter och idag är planen att skriva 3 artiklar och lägag upp ett Twitterkonto för mitt företag, så att jag kan publicera artiklarna både på facebook och på twitter för att ytterligare skapa artikelkraft genom länkarna i artiklarna. 
Nu är det ju dock som så att sökmotoroptimering inte enbart handlar om länkar och artiklar, utan en del är även innehållet på sajten. Det gäller att ha unika och informationsrika sajter för att de skall gillas av Google. Möjligen kan det vara så att det går att hamna högt upp genom att skapa länkbyggen vi artiklar och liknande i daglsläget men att det i framtiden kommer krävas mer fokus på vad som är på sajten. Kanske kommer det krävas mer funktioner där exempelvis besökarna själva interagerar med varandra via exmeplevis forum och dylikt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0